Over on s

In 2004 zijn wij, Joop van Meurs en Monica van Schooten, in Gambia (West-Afrika) in contact gekomen met Matarr Gaye en zijn familie. Deze familie leefde in zeer erbarmelijke omstandigheden. Zo woonden ze steeds in andere in aanbouw zijnde huizen.
Geld voor onderwijs en gezondheidszorg was niet beschikbaar. Desondanks vond Matarr het belangrijk, dat zijn jongere broertjes en zusjes (4 kinderen) naar school zouden gaan. Het oudste meisje ging inmiddels naar de lagere school (Lower basic school). De overige kinderen moesten wachten op eventueel betere tijden. Dit was voor ons aanleiding om de familie te ondersteunen met het betalen van schoolgeld en de noodzakelijke uitgaven om naar school te kunnen gaan, zoals schooluniformen, de verplichte schoenen, schriftjes, enz. Later zijn wij ook, mede als gevolg van ernstige ziekte en overlijden van Matarr, de kosten voor medische zorg gaan betalen.

De familie van Matarr Gaye woont intussen in een stenen huis.

Inmiddels wordt aan 12 kinderen/jong-volwassenen en 3 verzorgers uit 7 families, zowel in Gambia als in Senegal, ondersteuning verleend.

Stichting Matarr Gaye
Voorstraat 221,
Dordrecht HOLLAND
3311EP

IBAN: NL22TRIO0254730663, t.n.v. Stichting Matarr Gaye, Dordrecht

© 2016 Alle rechten voorbehouden.

Mogelijk gemaakt door Webnode